Jaunumi

Televīzijas skatīšanās paradumi Latvijā. Kā izskatāmies uz Eiropas fona?
13Dec.

 

ugis

Latvijā ir tikai divi miljoni iedzīvotāju – tas ir mazs tirgus, kas daudzos brīžos telekomunikāciju pakalpojumiem ļāvis attīstīties straujāk nekā citviet pasaulē. Mazinoties klasiskās televīzijas lomai mūsu ikdienā, operatori cenšas pielāgoties, lai apmierinātu arvien jaunas cilvēku vajadzības. Kur esam pašlaik?

Televizora skatīšanās mūsdienās kļūst arvien fragmentārāka. Šī brīža skatīšanās paradumi jau tuvā nākotnē noteiks jaunu interaktīvās televīzijas attīstības līmeni, personalizēta satura piegādi un aizvien lielākas satura izvēles iespējas skatītājiem.

Par spīti paradumu maiņai gan Latvijā, gan Eiropā televīziju joprojām krietni vairāk cilvēku skatās televizorā, nevis datorā. Būtisku izmaiņu priekšvēstnesis ir gados jaunākā paaudze – 70% Baltcom klientu vecumā līdz 30 gadiem iegādājas vienīgi interneta pieslēgumu.

Kamēr Eiropā izpratne par televīzijas sniegtajām iespējām ir mainījusies, Latvijā interaktīvās televīzijas pakalpojumi vēl nav tik populāri, līdz ar ko daudzu iedzīvotāju izpratne par televīzijas sniegtajām iespējām 20 gadu laikā nav būtiski mainījusies. Eiropā, piemēram, iedzīvotāji krietni plašāk lieto televīzijas arhīva piedāvātās funkcijas.

Salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, Latvijā telekomunikāciju pakalpojumiem, tajā skaitā interaktīvajai televīzijai, ir ļoti zemas cenas. No vienas puses, tas veicina šo pakalpojumu popularitāti un sīvās konkurences apstākļos mudina operatorus attīstīt pakalpojumus straujāk, taču, no otras puses, tas mazina operatoru finansiālās iespējas šo attīstību veikt.

Telekomunikāciju operatoru spējas attīstīties kavē arī augstā pirātiskā satura izplatība. Atšķirībā no vairuma Eiropas valstu, nozare Latvijā nav pietiekami regulēta un uzraudzīta.

Baltcom jaunās interaktīvās televīzijas platformas, kas tuvojas izstrādes noslēgumam un klientiem būs pieejama nākamajā gadā, būtiskākā inovācija ir klientiem pieejamā daudzekrānu lietošanas iespēja. Jaunā platforma būs apveltīta ar virkni interaktivitātes funkciju, kas pieejamas no dažādām viedierīcēm.

Arvien pieaugoša ir cilvēku vēlme maksāt tikai par to saturu, kas tiek reāli patērēts. Eiropā jau pašlaik populāras ir maksas platformas, kur klienti paši var izvēlēties saturu, ko skatīties. Varam gaidīt, ka jau drīzumā šādas platformas būs pieprasītas un pieejamas arī Latvijā.

Nākotne pieder drosmīgajiem. Televīzijas operatoru šodienas izaicinājums ir nebaidīties no būtiskām investīcijām, lai klientiem piedāvātos pakalpojumus padarītu arvien inovatīvākus.

Atpakaļ
Cits
mēn.
kwh
Pievienot
24 mēneši
12 mēneši
Beztermiņa
Mēs Jums rekomendējam